BLOGGER SERI MAHSURI

BLOGGER SERI MAHSURI

Sunday 6 November 2016

Sejarah, fungsi dan kelebihan dan kekurangan vitamin c dalam badan.

VITAMIN-C

   Vitamin-c telah dijumpai pada tahun 1928 dan vitamin-c juga telah membuktikan dapat mengubati penyakit Vesicular aphtosa ataupun orang melayu kata mata ikan (alaaa... yang duk kat dalam mulut kita tu). Peranan vitamin-c dalam sistem badan kita sangatlah penting bagi menjaga dan memperkuatkan sistem imunisasi terhadap jangkitan malah vitamin-c juga dapat meningkatkan kerja otak manusia.

   Vitamin C diperlukan untuk menjaga struktur kolagen, iaitu sejenis protein yang menghubungkan semua jaringan serabut, kulit, urat, tulang rawan, dan jaringan lain di dalam tubuh manusia. Struktur kolagen yang baik dapat menyembuhkan patah tulang, pendarahan kecil, dan luka ringan. Pada saya pembentukan dan penjagaan struktur kolagenlah yang akan mencantikkan kulit kita. Vitamin c juga berperanan penting dalam membantu penyerapan zat besi. Sebagai antioksidan, vitamin c mampu menetralkan radikal bebas di seluruh tubuh. Vitamin ini juga dapat meningkatkan pembuangan kotoran dalam tubuh manusia. 






    Vitamin-c yang berbentuk suplemen sangat-sangat digalakkan pengambilannya untuk membantu mencantikkan kulit kita. Terutama sekali yang sudah berusia kerana masa ini lah tubuh kita tidak mampu berkerja dengan baik seperti masa kanak-kanak. 

KELEBIHAN VITAMIN-C DALAM BADAN





KEKURANGAN VITAMIN-C DALAM BADAN

   Sebelum saya mengambil vitamin-c, kulit saya kering, kulit muka kusam, pori-pori besar dan kulit muka sentiasa berminyak. Tak tau dah nak pakai produk apa. Hampir semua produk dah cuba. Hasilnya tetap sama. Sehingga la saya terbaca 1 artikel tentang kebaikkan vitamin-c shaklee di internet. Hati tergerak nak cuba. Tak abis 1 botol pun dah boleh rasa kesannya. Masalah yang saya hadapi dulu dah hampir hilang dah. Sejak itu lah saya mula jatuh hati dengan produk shaklee ni. Bila badan kita kekurangan vitamin-c macam2 penyakit datang.  



Ada orang tanya saya boleh ke beli vitamin-c shaklee ni tanpa beli set kecantikannya sekali. Jawapan saya, boleh aje. Anda yang baru mengenali nama shaklee ni, mesti ragu2 dengan produk ini. Anda boleh la cuba dahulu vitamin-c ni dahulu. Bila dah nampak kesan yang memuaskan hati baru la beli set kecantikan shaklee untuk kesan yang lebih memuaskan hati.

WhatApp saya : 016-7663592
COD : PUCHONG, PUTRAJAYA, CYBERJAYA, BANDAR SAUJANA PUTRA


No comments:

Post a Comment